fredag 25 januari 2008

Ja älskar mössor & hattar, men framförallt mössor

Japp, mösser är underbart. Tidigare var det mycket svårare för mig att ha mössor och hattar pga att jag har ett väldigt formbart hår. Formbart hår har både för och nackdelar.

Den största fördelen är att man enkelt kan testa olika frisyrer och få till dem bra.

Den största nackdelen är att när man väl fått till en frisyr man vill ha, så formas håret lätt om till något helt nytt.
Det är just nackdel med det formbara håret som gjort att jag många gånger valt bort att bära mössa.

Numera är jag dock rakad och detta öppnar nya möjligheter för mitt möss & hatt bärande.

Nyårsafton bar jag hatt, men tyvärr har jag inga bilder på det.

Under oktober till januari har bytt mellan tre mössor:
1. En enkel tunn svart mössa från Jack & Jones.
2. En enkel tunn röd mössa från Jack & Jones (exakt samma mössa som ovan fast röd alltså - olika färger i olika klädeskonstellationer).
3. En varmare "mohikan"-mössa av okänd tillverkare, en mycket cool mössa med inbyggd mohikanfrisyr (se bilden ovan).

Idag har jag dock utökat denna kollektion av mössor för vardagsanvändning med en snygg "Coca-Cola Zero"-mössa. För att få tag på mössan var jag tvungen att köpa 4 st flaskor med 1,5 liter Coca-Cola (standard Coca-Cola - inte Zero). Coca-Cola brukar jag vara glad för att köpa, men denna gång var det ändå mössan jag blev gladast för. Med mössan kan man få till en riktig häftig "Hiphop"-stil.
Lite kuriosa att veta kanske kan vara att jag dansade hiphop när jag var yngre :-)

På bilden till vänster ser du "Coca-Cola Zero"-mössan.


Ytterligare en mössa bör nog nämnas och det är den säsongsbetonade tomtemössan. För första gången i mitt liv hittade jag lagom innan julen 2007 en tomtemössa som med hjälpa av några enklare modifieringar blev rikigt snygg.

Inga kommentarer: